Problémom v našich školách sa v súčasnosti ukazuje hľadanie a realizovanie nových učebných postupov efektívnych pre reflektovanie reálnych podmienok výučby, očakávaní praxe a naplnenie ambícii ŠVP. Vo výučbe prírodovedných predmetov sa používa veľa nových zdrojov informácii (encyklopédie, internet, edukačné DVD) uvádzajú sa príklady a štatistiky, ktoré opisujú dopad činnosti a rozhodnutí ľudí v praktickom živote. Uvádzajú sa možné katastrofické scenáre dôsledkov nezodpovedného vzťahu ľudí k prírode. Na dosiahnutie čo najlepšieho efektu využívame moderné technológie a prostriedky. Nič z toho však nevyvolá takú zmenu postoja, ako učenie sa vlastnou skúsenosťou, zážitok a odpozorovaný model správania, lebo deti sa od narodenia prirodzene učia pozorovaním a napodobňovaním. Napriek tomu v prírodovednom vzdelávaní naďalej prevláda sprostredkovanie informácie a učenie bez zdôvodňovania a vysvetľovania s dôrazom na fakty, definície, výpočty a vzorce. Učenie takýmto spôsobom je nepresvedčivé a málo aktivizujúce. Obsahom webinára bude prezentovanie postupu a princípov prípravy učebných úloh – činností so zameraním na postupný rozvoj úrovní prírodovednej gramotnosti a prezenácia vybratých učebných postupov.